Hogyan segíthetek magad a csípőfájdalomnál

Ráadásul minden mozdulatot egyre merevebbnek érzel? Ez pedig ahogyan telnek a hetek, úgy egyre csak fokozódik, és megkeseríti a mindennapjaidat?

izületi gyógyszer cukorbetegeknek

Ennek hátterében bizony valószínűleg csípőízületi porckopás áll. A csípőízületi porckopásról már egy korábbi cikkemben részletesen írtam Neked. A cikkben megtudhattad, hogy mi okozhatja a csípődben található porcok kopását.

  • Alultápláltságot jelent.
  • Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz :: Fitness Akadémia
  • Térd merevség
  • Hogyan kell kezelni a csípőízület fájdalmát

Az is kiderült, hogy leghatásosabban úgy tudod felvenni vele a harcot, ha rendszeresen csípőfájdalom elleni gyakorlatokat tartalmazó tornát végzel. Éppen ezért fontos, hogy Te ne ess bele abba a hibába, amibe sokan mások!

  1. Mint felszállni. csípő fájdalom
  2. Az ágyéki ízületek ízületi gyulladása

Ha a fájdalom miatt pihenteted a csípődet, azzal még inkább fokozódni fog a fájdalom és merevvé válik a mozgásod. Ez amiatt van, mert mozgás hiányában nem tudod megerősíteni a csípőd tehermentesítéséhez szükséges izmokat.

artrózis kezelése biszofitdal

Ráadásául a csípődben található ízületi folyadékból is kevesebb termelődik, amiből a porcok fel tudnák venni a működésükhöz és regenerálódásukhoz szükséges tápanyagokat. Az a vállízület veleszületett ízületi gyulladása gyengesége és merevsége miatt a porcokra helyeződő terhelés, illetve a tápanyaghiány miatt igen hamar kialakul vagy fokozódik a csípőízületi porckopás.

Duzzadt láb okai és otthoni teendők

Ez pedig éles csípőfájdalmakhoz vezethet, és végső esetben akár csípőízületi prozésihez is. Azonban, ha most ezt olvasod, akkor bizonyára meghoztad azt a nagyszerű döntést, hogy Te is végezz gyakorlatokat a csípőfájdalmad ellen.

ízületi fájdalom kattanással az ízületre

Így még megunni sem fogod őket, hiszen változatosan tudsz belőlük csemegézni, hogy biztosan minden nap végezz valamilyen gyakorlatot. Az előző cikkemhez hasonlóan olyan csípőfájdalom elleni gyakorlatokat fogok Neked bemutatni, amelyeket én azért szeretek különösen, mert bárhol tudom végezni őket.

Hiszen nem igényelnek speciális felszereléseket, így otthon, amikor csak a kedvem tartja tudok egyet tornázni. Most azonban annyit módosítottam, hogy kizárólag állva végezhető csípőfájdalom elleni gyakorlatokat hoztam.

csírázott burgonya ízületi gyulladásoktól

Így amennyiben nehézkesnek hogyan segíthetek magad a csípőfájdalomnál a fekve végezhető gyakorlatokat, ezeket az álló feladatokat egy szék segítségével bármikor könnyedén elvégezheted. Persze érdemes külön időt is elkülönítened a csípőfájdalom elleni tornagyakorlatok elvégzésére.

Hiszen a motivációnk akármilyen jó dolog is, nem mindig van ébren, ha tornázásról van szó. Ez teljesen érthető! Alapvetően én is igen kényelmes ember vagyok, így akár eltelhet egy hét is anélkül, hogy egyáltalán észrevenném, hogy kihagytam a napi csípőfájdalom elleni gyakorlatokat.

Éppen ezért elkülönítettem rá egy fél órát a napomban, amikor mindig elvégzem ezeket.

Gerincsérv – mit tehetsz ellene?

Így egy idő után rutinná vált, és akarva sem tudnám elfelejteni az aznapi tornámat. Legjobb, ha valamihez kötöd ezt az elkülönített időt. Például felkelés után rögtön, reggeli után már ha nem eszed túl tele hogyan segíthetek magad a csípőfájdalomnál reggelire vagy vacsora előtt tornázol egyet.

Ez amiatt fontos, mert ezek a tornagyakorlatok valóban segíthetnek fellépni a csípőfájdalmaid ellen, de nem egy nap alatt!

Rendszeresen, napi szinten kell őket végezned ahhoz, hogy enyhíteni tudd a panaszokat és újra élvezhesd a szabad és fájdalommentes mozgás örömét. Álló helyzetben végezhető csípőfájdalom elleni gyakorlatok Az állva végzett gyakorlatoknál a legfontosabb, hogy azokat helyes testtartásban tedd.

Húzd ki magad és a törzsed ne forduljon el egyik irányba se. A fejedet emeld meg és nézz előre.

Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz

Ahhoz, hogy könnyebben megtartsd magad, egy szék támlájában kapaszkodj meg! Fogd meg a széket az egyik kezeddel. Állj a széknek oldalt. Emeld fel nyújtva magad elé az egyik lábadat.

Nem kell túl magasra, csak addig, ameddig kényelmes.

5 otthon végezhető gyakorlat csípőfájdalom ellen

A felemelt lábadat lendítsd át a másik lábad előtt, de úgy, hogy izomból dolgozz és ne lendületből! Ezt ismétled meg 5-ször mindkét lábaddal. Az egész sorozatot ismételd meg 3-szor.

Hasznosmegbeszélések