Crossfit ízületi fájdalom

crossfit ízületi fájdalom

Termékcsoportok

I Love CrossFit! Nem pihentetni, edzeni kell a fájós ízületeket!

crossfit ízületi fájdalom ízületi fájdalom a kezén, mint kenet

A tudomány mai állása szerint az ízületi bántalmak a gyógyíthatatlan betegségek közé tartoznak. Részben megelőzhető és a fájdalom enyhíthető, de jelenleg csak a panaszmentesség elérhető. A mozgás a leghatásosabb gyógymód a fájdalomra, persze ehhez a betegnek keményen át kell lépnie a komfortzónáját.

crossfit ízületi fájdalom ami jó a térdízületekre

Ízületi problémák, mint népbetegség Az ízületi betegségek a fejlett országok felnőtt lakosságának több, mint egyharmadát sújtja és ez az arány folyamatosan nő. A kopásból és gyulladásból következő ízületi elváltozások meggyógyítása egyelőre kivitelezhetetlennek tűnik, még a legnagyobb büdzsével rendelkező egészségügyi rendszerek sem crossfit ízületi fájdalom megbirkózni ezzel a betegséggel. Ezen okok folytán természetesen a megelőzés és az állapot romlásának megállítása kerül előtérbe.

A legrosszabb, ami a fájó ízületekkel csípőízület ii. fokú artrózisa a pihenés Az ízületi bántalmak kezelési módszere nagyon sokáig a pihenés, sőt az egyhelyben fekvés volt. Persze ez logikusnak is tűnik, hiszen azt gondolták, hogy a pihenés és tehermentesítés hatására képes regenerálódni, újjáépülni az ízület.

A tudomány mai állása szerint viszont ez a nézet teljes mértékben elavult és megcáfolt. Ha egy fájós térdet pihentetünk, akkor még kevesebb ízületi folyadék termelődik — ami az egész rendszer kenőanyaga — az amúgy is kiszáradástól fenyegetett ízületi szövetekben.

Edzés előtt

Ráadásul az ízület körül lévő izomzat az egyetlen, ami tehermentesítheti a károsodott ízületet, ami a pihenés hatására crossfit ízületi fájdalom sorvad, ezzel még nagyobb tehernek kitéve a fájdalmas testrészt. A mozgás csodája Az ízületi problémák az USA-ban a legjelentősebbek — összefüggésben a társadalmuk súlyproblémájával — és ők is rendelkeznek az egyik legnagyobb büdzsével, de a gyulladás és fájdalomcsillapító gyógyszereken kívül ők is csak a mozgást tudják felírni a betegeiknek!

Kiderítették, hogy napi egy óra erőteljes gyaloglás a betegek többségénél egy hét után enyhítették a betegek fájdalmait. Persze ehhez az eredményhez minden betegnek el kell viselnie az első napokban a testmozgás okozta intenzív fájdalmat, le kell küzdeniük saját ösztöneiket és erősen át kell lépniük a komfortzónáikat. Később azonban nem marad el a hatás, hiszen a betegek pszichés és fizikai állapota is lényegesen javulni kezd!

  • Izületi kopás Futás, súlyzós edzés - talán ez a két leginkább emlegetett szabadidős sporttevékenység, mellyel kapcsolatban az ízületek kopásával, sérülésével riogatnak.
  • Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz :: Fitness Akadémia

Megelőzés A fiatalok is érintettek ebben a problémában. Így nekik fokozottan oda kell figyelni az ízületük karbantartására.

crossfit ízületi fájdalom csukló fájdalom betegség

A fiatal sportolók vannak a legnagyobb veszélyben, és közülük is kiemelkednek a testépítő babérokra törő emberek. A testépítésben használt izoláló mozdulatok nem használják ki teljes mértékben az ízületek mozgástartományát, így csak egy bizonyos szűk ponton terhelik, ami egy idő után gyulladáshoz, később kopáshoz vezet, nem beszélve a helytelen testtartásokról, pozíciókról.

Ha nem vagy profi sportoló, akkor a legcélszerűbb a lehető legholisztikusabb sportokat választani. Néhány ötlet Nektek!

  • Balogh Tamás   
  • 8 dolog, amit érdemes tudni a CrossFit edzésről - Gerinces Magazin

Hasznosmegbeszélések